Данъци и такси към СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Тук можете да проверите и платите данъчните си задължения,
като въведете ЕГН/ЕИК/ЛНЧ и пин код който се издава от общината.
Можете да платите дължимите данъци и такси само в последователност от по-стари към по-нови задължения, като плащането се отразява веднага в общината.
Районни Адмнистрации
Изберете интересуващата Ви районна администрация.
От връзката към сайта ѝ ще получите актуална информация за нейната структура, дейност, приемни дни и контакти.
ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ
➢ Задължения за регистрация
Габриела – Професонален Домоуправител уведомява гражданите, живеещи в сгради в режим на етажна собственост, че е необходимо да си свикат общи събрания и да предприемат действия за регистриране на сградите/входовете в съответната община по район.
На вписване в регистъра подлежат всички сгради или отделни входове в режим на етажна собственост на територията на общината, които попадат в обхвата на разпоредбите на Закона за управление на етажната собственост (повече от три самостоятелни обекта и принадлежат на повече от един собственик).
Задължения:
1. Председателят на Управителен съвет (управител) на избралите форма на управление - „Общо събрание” да подаде в общинската администрация Уведомление по чл.46 (б) от ЗУЕС в срок от 1 месец от провеждане на общо събрание.
Книгата на собствениците не се регистрира в общината.
Достъп до данните в книгата имат:
- управителният съвет (управителят),
- контролният съвет (контрольорът),
- собственикът относно неговите данни,
както и органите на:
- Министерство на вътрешните работи,
- Министерство на регионалното развитие и благоустройството,
- Oбщинската или районната администрации,
- Българската агенция по безопасност на храните
при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.
2. Председателят на Управителен съвет (управител) на избралите форма на управление - „Сдружение на собствениците”, да подаде Заявление за вписване на сдружението в публичен регистър на общинската администрация, съгласно чл.44 от ЗУЕС в 14-дневен срок от провеждането на учредителното събрание.
Към заявлението се прилагат:
- списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в етажната собственост;
- копие от протокола на учредителното събрание, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
- копие от приетото споразумение, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
- нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.
Редът за водене, достъпът и образецът на регистъра на сдруженията на собствениците се определят с Наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството.
➢ Задължение при промени в органите на управление
Габриела – Професонален Домоуправител напомня, че след изтичане мандата на управителните органи, който е до 2 години /чл.19 ал.2 от ЗУЕС/, следва да се проведат отчетно-изборни общи събрания, на които да се изберат управителни органи за следващ мандат.
Избраните Председатели/Управители на вече регистрирани сгради/входове в режим на етажна собственост са длъжни да подадат в Общината уведомление за промени в органите на управление в едномесечен срок от избирането им.
Към уведомлението се прилага, заверено от Председателя/Управителя, копие на протокола от Общото събрание.
Съгласно чл.21 ал.2 от ЗУЕС – Управителният съвет /управителят/ продължава да изпълнява функциите си до избора на нов управителен съвет /управител/
Образци на документи за етажната собственост
Изтеглете нужните Ви документи:
Други: